معرفی جاذبه های گردشگری ایران

معرفی جاذبه های گردشگری ایران
ایران یکی از زیباترین کشورهای جهان است که به تاریخ چند هزارساله و زیبایی های خیره کننده مشهور است. وجود بناهای تاریخی با شکوه همچون پرسپولیس و زیبایی های طبیعی چون جنگل های حرا این کشور را به یکی از مهمترین مقاصد گردشگران تبدیل کرده است. شما می توانید از رشته کوههای البرز صعود کنید و یا در حافظیه یک فنجان چای بنوشید و به دیوان حافظ تفألی بزنید، می توانید در بهار و تابستان در دریای خزر و یا در فصل پاییز و زمستان در جزیره کیش شنا کنید . در ایران شما شاهد فرهنگ ها و مذاهب مختلف خواهید بود و مهمان نوازی ویژه ایرانیان را تجربه خواهید کرد.
نظرسنجی
آب و هوا

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

هور العظیم یا تالاب بزرگ هویزه (هور الهویزه)، بزرگ‌ترین هور (تالاب)های استان خوزستان و یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های داخلی ایران است که در غرب استان خوزستان در انتهای رود کرخه در منطقه مرزی دشت آزادگان قرار دارد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۳ ، ۱۴:۰۹
فاطمه حیاتی

غار سهولان دومین غار آبی بزرگ در ایران است و در حدود 43 کیلومتری شمال شرقی مهاباد در محور مهاباد- بوکان در نزدیکی روستای سهولان قرار دارد. غار آبی سهولان یکی از مهم‌ترین و کم‌نظیرترین غارهاى طبیعی کشور و از شگفت‌انگیزترین جلوه‌هاى طبیعت زیبای استان آذربایجان غربی به ‌شمار می‌رود. عمق آب داخل غار در برخی نقاط به 32 متر می‌‌رسد و اختلاف دمای درون و بیرون غار بین 10 الی 15 درجه است. این پدیده زیبا و نادر داراى 2 دهانه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۳ ، ۰۷:۰۴
فاطمه حیاتی