معرفی جاذبه های گردشگری ایران

معرفی جاذبه های گردشگری ایران
ایران یکی از زیباترین کشورهای جهان است که به تاریخ چند هزارساله و زیبایی های خیره کننده مشهور است. وجود بناهای تاریخی با شکوه همچون پرسپولیس و زیبایی های طبیعی چون جنگل های حرا این کشور را به یکی از مهمترین مقاصد گردشگران تبدیل کرده است. شما می توانید از رشته کوههای البرز صعود کنید و یا در حافظیه یک فنجان چای بنوشید و به دیوان حافظ تفألی بزنید، می توانید در بهار و تابستان در دریای خزر و یا در فصل پاییز و زمستان در جزیره کیش شنا کنید . در ایران شما شاهد فرهنگ ها و مذاهب مختلف خواهید بود و مهمان نوازی ویژه ایرانیان را تجربه خواهید کرد.
نظرسنجی
آب و هوا

این کاروانسرا در 200 متری حاشیه شمالی جاده آسفالته اردبیل – مشکین شهر و به فاصله 35 کیلومتری اردبیل در کنار رودخانه نقدی و مشرف به دره نقدی کندی کم عمق و سرسبز و پردرخت آن قرار گرفته است . کاروانسرای عباسی نقدی کندی از لحاظ سبک و پلان به نقشه کوهستانی مشابهت دارد. ابعاد آن 29 × 30 متر و از مصالح لاشه سنگ و ملاتهای آهکی بنا گردیده است .

در ازاره بنا از سنگهای رتوش شده نوع خارای خاکستری بهره برده شده است . ورودی بنا در قسمت غرب واقع شده که پس از وارد شدن از این قسمت با دو اطاق در جناحین راهرو روبرو می‌شویم . پس از آن وارد تالار می‌شویم که در اضلاح شمالی و جنوبی آن چهار حجره تعبیه شده است. دسترسی به پشت این غرفه‌ها و حجره‌ها از قسمت شرقی است .این بنا از ابنیه باقیمانده عصر صفویان است . در 100 متری شرق کاروانسرا یک تپه طبیعی قبرستان کوچکی قرار دارد که احتمالاً مربوط به دوره ای است که کاروانسرا دایر بوده است . با توجه به موقعیت خاص آن و واقع شدن در مسیر جاده آسفالته اردبیل – مشکین شهر می‌توان از آن به عنوان کافه سنتی استفاده نمود . البته این کار نیاز به مرمت و واگذاری آن به بخش خصوصی دارد . از خصوصیات مهم بنا می‌توان به پلان نوع کوهستانی آن اشاره کرد . مراحل مستندسازی و ثبت آن در فهرست آثار تاریخی و ملی در حال پیگیری است . ضمناً کاروانسرا در ملک شخصی بنام حاج سلطان علی جعفری اهل و ساکن روستای نقدی کندی واقع شده است .
منبع :http://www.ichto.ir/Default.aspx?tabid=525

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۲
فاطمه حیاتی

نقدی

کندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی