معرفی جاذبه های گردشگری ایران

معرفی جاذبه های گردشگری ایران
ایران یکی از زیباترین کشورهای جهان است که به تاریخ چند هزارساله و زیبایی های خیره کننده مشهور است. وجود بناهای تاریخی با شکوه همچون پرسپولیس و زیبایی های طبیعی چون جنگل های حرا این کشور را به یکی از مهمترین مقاصد گردشگران تبدیل کرده است. شما می توانید از رشته کوههای البرز صعود کنید و یا در حافظیه یک فنجان چای بنوشید و به دیوان حافظ تفألی بزنید، می توانید در بهار و تابستان در دریای خزر و یا در فصل پاییز و زمستان در جزیره کیش شنا کنید . در ایران شما شاهد فرهنگ ها و مذاهب مختلف خواهید بود و مهمان نوازی ویژه ایرانیان را تجربه خواهید کرد.
نظرسنجی
آب و هوا
۱۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۰۱

لجن های شفابخش بندر شرفخانه

دریاچه ارومیه حال خوشی ندارد، اما بندر شرفخانه همچنان میزبان گردشگرانی است که به امید شفای جسم‌های رنجورشان، به مرکز «لجن درمانی» ایران می‌آیند.

در اینجا زیبایی دریاچه ارومیه با سفیدی منحصربفردی که از نمک آن نمایان است، جلوه‌ای از شگفتی طبیعت ایران را به نمایش درمی‌آورد، اما آنچه می‌بینید مرگ یک دریاچه است و شاید یکی از تأثیرانگیزترین صحنه‌هایی باشد که در طبیعت ایران به چشم می‌آید و آدم را غمگین می‌کند.

در کنار این دلتنگی و افسردگی، اما جادوی بی‌بدیل ایران زمین نهفته است که درمانگر جان‌های بیمار است که به سودای آن، گردشگران بسیاری از دور و نزدیک به اینجا می‌آیند به امید شفای جسم‌های رنجورشان.

تبریز را از دل جاده‌ها به سمت شبستر و خامنه و بندر شرفخانه که می‌رانیم، در میانه راه خامنه و بندر شرفخانه، شهری به نام «کوزه کنان» وجود دارد که پر از کارگاه‌های سفالگری است. در آن سوی کوزه‌کنان، به جایی خواهیم رسید که مرکز «لجن درمانی» طبیعت ایران است.

شرفخانه، بزرگترین بندر دریاچه ارومیه و یکی از معروف‌ترین آنهاست که سالهاست گردشگران زیادی را برای استفاده درمانی از آب و لجن دریا به سوی خود می‌کشاند، اما متأسفانه دریاچه ارومیه حال خوشی ندارد. آب به شدت پس رفته است و زمین به شوره زاری در حال مرگ تبدیل شده است.

اگرچه باید گفت که دریاچه ارومیه در حقیقت یک دریاچه مرده است، اما دریاچه مرده فاقد آب نیست، بلکه میزان نمک آن از حد طبیعی بالا می‌رود و این دلگرمی هنوز هم وجود دارد، چون دریاچه هنوز آنقدر آب دارد که مسافران خسته را به سمت خود جلب کند تا کسانی که در پی درمان خویش هستند، از ساحل نمکی آن بهره بگیرند. آب این دریاچه آنقدر شور و دارای املاح معدنی است که برای درمان بیماری‌های پوستی و روماتیسمی بسیار مفید است. می‌توانید درون آب غوطه‌ور شوید و بدون فرورفتن، در آن شنا کنید. تنها حواستان به چشم‌های بازتان باشد که اگر با آب شور برخورد کند، به سوزش شدیدی دچار می‌شوید. جالب اینجاست که هوای اطراف دریاچه هم به علت داشتن کمی رادیو اکتیو، نشاط آور است و به تمدد اعصاب کمک می‌کند.

افسونگر آب‌های شور: در این دریاچه تنها موجود زنده‌ای که یافت می‌شود، نوعی سخت پوست بسیار ریز به نام «آرتیمیا» است. پوست تن این سخت پوست وقتی با آب دریاچه ترکیب می‌شود، نوعی لجن مفید درمانی ایجاد می‌کند. این لجن را می‌توان به تن مالید و مقابل آفتاب دراز کشید و بدین ترتیب از بهترین ماسک پوستی برای بدن خود استفاده کرد. این لجن به قدری در دنیا خواهان دارد که می‌توان آن را در بسته بندی‌های مختلف، به خارج از کشور صادر کرد.

خلاصه اینکه دریاچه ارومیه با اینهمه برکت و نعمت خدادادی، به احتضار افتاده است، درحالی که تنها ٢ دریاچه مرده دیگر در جهان وجود دارد؛ یکی بحرالمیت در اردن و دیگری دریاچه‌ای در آمریکا.

خشک‌ترین بندر دنیا: بندر شرفخانه یکی از بنادر مهم دریاچه ارومیه واقع در شبستر ‌است که در مسیر قطار تبریز - سلماس قرار دارد؛ با آب و هوای معتدل و باغات سرسبز میوه که هنوز هم در این فصل سال تا زمانی که هوا سردتر شود، میزبان گردشگران است.

منبع : http://www.tourismonline.co

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی