معرفی جاذبه های گردشگری ایران

معرفی جاذبه های گردشگری ایران
ایران یکی از زیباترین کشورهای جهان است که به تاریخ چند هزارساله و زیبایی های خیره کننده مشهور است. وجود بناهای تاریخی با شکوه همچون پرسپولیس و زیبایی های طبیعی چون جنگل های حرا این کشور را به یکی از مهمترین مقاصد گردشگران تبدیل کرده است. شما می توانید از رشته کوههای البرز صعود کنید و یا در حافظیه یک فنجان چای بنوشید و به دیوان حافظ تفألی بزنید، می توانید در بهار و تابستان در دریای خزر و یا در فصل پاییز و زمستان در جزیره کیش شنا کنید . در ایران شما شاهد فرهنگ ها و مذاهب مختلف خواهید بود و مهمان نوازی ویژه ایرانیان را تجربه خواهید کرد.
نظرسنجی
آب و هوا

پاییز به زردی برگ‌هایش معروف است. نه‌تنها به این دلیل، اما شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این فصل همان قدم زدن روی برگ خشک درختان باشد بنابراین اولین آدرس ما برای دیدار با این فصل جای پربرگ است! استان گلستان در پاییز جای دیگری است.

به این معنا که اگر شما در فصل‌های دیگر روانه این شهر و استان شده باشید تمام تصویرهای این سفر را فراموش کنید، چون در پاییز این شهر و استان شکل دیگری به خود می‌گیرد.وجود جنگل‌های بی‌نظیر، ‌راه‌ها و جاده‌های منتهی به روستاهای زیبا در دل این پاییز هزار‌رنگ، تابلویی از رنگ‌ها را پیش چشمان‌تان می‌گشاید. مقصد همیشگی عکاسان ایرانی در پاییز این استان است.چراکه آنقدر زیبایی این شهر و روستاهای اطرافش شگفت‌انگیز است که تحمل زیبایی آن به تنهایی میسر نیست.حتما باید این زیبایی را با دیگران تقسیم کرد و چه راهی بهتر از عکاسی برای شریک شدن از زیبایی‌های این استان؟!

منطقه جنگلی ناهارخوران یکی از کانون‌های مورد علاقه برای استفاده شهروندان گرگانی، گردشگران بین‌راهی و دوستداران طبیعت است.

این ناحیه اردوگاه جهانگردی مجهزی دارد. امکانات تفرجگاهی این ناحیه جنگلی مشتمل بر میز، نیمکت، ‌آب‌آشامیدنی، سرویس بهداشتی و نمازخانه است که در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد. همچنین هتل، رستوران و کمپینگ نیز دارد.

پارک جنگلی قرق

 این پارک در 24 کیلومتری شرق گرگان و در مسیر جاده اصلی گرگان - مشهد قرار دارد و مشتمل بر پارک‌وحش، تاسیسات رفاهی و پارک بازی است. پارک‌ جنگلی قرق از تفرجگاه‌های مهم گرگان است که طی سال مورد بهره‌برداری وسیع قرار می‌گیرد.

پارک جنگلی دلند

 این پارک در 11 کیلومتری غرب آزادشهر و در کنار جاده اصلی گرگان ـ مشهد واقع شده است. این پارک پوشیده از درختان باارزش جنگل‌های شمال مانند بلوط، آزاد، افرا و انجیلی است و از امکانات تفرجگاهی مانند آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و کمپ چوبی برخوردار است.

با پاییز در بازفت

بازفت چهارمحال و بختیاری را بسیاری از ایرانیان یا به بهارش می‌شناسند یا به انباشت برف‌های زمستانی‌اش، اما وصف پاییز دل‌انگیز این خطه را کمتر کسی دیده یا شنیده است.بازفت شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری در 190 کیلومتری شهرکرد، سرچشمه رودهای فلات مرکزی و جنوبی ایران است.‌بسیاری از مردم و هنرمندان، بیشتر با بهار و زمستان بازفت‌ آشنایی دارند، در حالی که پاییز بازفت، نقطه شاعرانه گردشگری در ایران است.‌

پاییز در فصل گردشگری بازفت کوهرنگ یک گردشگری روزانه است، چراکه هر روز این منطقه در فصل پاییز به رنگی زیبا آراسته می‌شود و ممکن‌ است روز بعد رنگ‌هایی که پیشتر دیده‌ای، دیگر در طبعیت روز بعد نبینی‌ البته پاییز در این منطقه جز زیبایی‌های طبیعی موعد کوچ عشایر این منطقه نیز است.چهار فصل سال، کوچ عشایر و زندگی عشایری و مناطق بکر این منطقه می‌تواند به عنوان گنجینه طبیعی ایران قلمداد شود.

گوناگونی زیبایی‌های طبیعی منطقه به شکلی است که بخش بازفت را به عنوان یک منطقه چهار فصل گردشگری معرفی کرده و در این منطقه از شهرستان کوهرنگ، گیاهان در حاشیه‌هایی از انبوهی برف رشد می‌کنند و تابلوهای زیبایی از خلقت خداوند را به نمایش می‌گذارند.

وجود چند چشمه‌سار خنک و خروشان، رودخانه‌های جاری بازفت و زاینده رود و کارون، رنگ طبیعی بهار و کوچ‌عشایر و زندگی عشیره‌ای نیز به این زیبایی خدادادی افزوده است.‌

مسیر جاده بازفت دارای پتانسیل بسیار زیاد و منحصربه‌فردی برای جذب گردشگر است و گردشگران اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری را به سمت خود کشانده است.

بازفت در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری در مسیر خوزستان از دیرباز محل کوچ ییلاق و قشلاق و ایل‌راه‌های عشایر بوده و همواره توجه گردشگران بویژه گردشگران خارجی را برانگیخته است.

مهر پرمهر ابیانه

 ابیانه از آن روستاهایی است که تعداد گردشگرانش شاید به پای گردشگران شهرهای بزرگ هم برسد.

شهرت این روستا آنقدر است که در اغلب کشورها این روستای جهانی به عنوان شناسه گردشگری ایران محسوب می‌شود و این روستاست که پنجره‌ای می‌شود برای ورود و وسوسه دیدن ایران.

اما ابیانه هم در فصل پاییز رنگ و بوی دیگری دارد. بافت رنگین و سرخ خاک این روستا همراه لباس‌های محلی اهالی‌اش که بسیار رنگین و چشمنواز است، وقتی همراه می‌شود با دگرگونی طبیعت هوش از سر مسافرانش می‌برد.

همین است که نام این روستا را معمولا میان فهرست شهرهای مقصد تورها و آژانس‌های مسافرتی می‌توان دید.

ابیانه در 50 کیلومتری شهر کاشان است، اما پیشنهاد جدی برای دیدن این روستا که توصیه می‌کنیم آن را جدی بگیرید تنها به ابیانه محدود نمی‌شود.

دو روستای کناری آن مختصات همان ابیانه را دارد با این تفاوت که هنوز دست‌نخورده و بکر باقی‌مانده است و شاید کمتر بتوان ردی از گردشگران ناآگاه را در آن دید ، به این مفهوم که نشانی از زباله در این دو روستا نمی‌بینید و هنوز ساکنان مهربانش پذیرای گردشگران مختلف هستند.

روستاهای چیمه و هنجن که در چهار کیلومتری ابیانه قرار دارند می‌تواند مقصد شگفت‌انگیزی برای پاییز باشد، اما پیشنهاد اصلی این است که ابتدا به روستای چیمه بروید و از میان دشت‌هایش وارد روستای هنجن شوید و همین‌طور پرسه زنان به ابیانه بروید.

نظرات  (۱)

سلام. مطلب خوبی گذاشتید. خسته نباشید هموطن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی