معرفی جاذبه های گردشگری ایران

معرفی جاذبه های گردشگری ایران
ایران یکی از زیباترین کشورهای جهان است که به تاریخ چند هزارساله و زیبایی های خیره کننده مشهور است. وجود بناهای تاریخی با شکوه همچون پرسپولیس و زیبایی های طبیعی چون جنگل های حرا این کشور را به یکی از مهمترین مقاصد گردشگران تبدیل کرده است. شما می توانید از رشته کوههای البرز صعود کنید و یا در حافظیه یک فنجان چای بنوشید و به دیوان حافظ تفألی بزنید، می توانید در بهار و تابستان در دریای خزر و یا در فصل پاییز و زمستان در جزیره کیش شنا کنید . در ایران شما شاهد فرهنگ ها و مذاهب مختلف خواهید بود و مهمان نوازی ویژه ایرانیان را تجربه خواهید کرد.
نظرسنجی
آب و هوا
۱۰ خرداد ۹۳ ، ۱۴:۰۸

آرامگاه امامزاده ابراهیم

 
از جاذبه های زیارتی و تاریخی روستای امامزاده ابراهیم است و علت اصلی شکل گیری آن به شمار می‏رود. بنای امامزاده، در طی سال‏های دراز، چندین بار بازسازی شده است. در حال حاضر این بنا، به مساحت 300 متر، در چهار طبقه احداث گردیده و شامل مسجد، صحن، سرویس بهداشتی، مهمانپذیر و فضای باز است.
از مهم‏ترین جاذبه‏های طبیعی روستای امامزاده ابراهیم، جاده مسیر دسترسی به آرامگاه امامزاده است. این مسیر از جلگه‏ای زیبا با شالیزارها، خانه‏ها، رودخانه‏ها و کوهپایه‏های جنگلی عبور می‏کند و در انتها به روستای امامزاده ابراهیم می‏رسد که بافت مسکونی جالب توجه و بسیار دیدنی دارد.

جاذبه های گردشگری روستای امامزاده ابراهیم :

•  رودخانه خروشان امامزاده ابراهیم که از میان روستا عبور می‏کند.
•  آبشار قتلگاه، با ارتفاع 4 متر، که در دامنه کوه‏های جنگل (وازگاه) سرازیر می‏شود.
•  چهل چشمه که در ارتفاعات گش علی سرا قرار دارند و تعداد آن‏ها معلوم نیست.

آرامگاه امامزاده ابراهیم

نوع جاذبه : زیارتی - تاریخی

زمان پیشنهادی برای سفر : تمام فصول

موقعیت : روستای امامزاده ابراهیم در 23 کیلومتری جنوب شرقی شهر شفت

مسیرد دسترسی :

شهر شفت در فاصله یک ساعت از شهر رشت قرار گرفته،برای رسیدن به شاهزاده ابراهیم از شهر شفت به سمت جنوب حرکت کرده و پس از رسیدن به چهار راه احمدسرگوراب مسیر سمت چپ را تا «چوبر» ادامه میدهیم.(این شهر را با «چوبر» تالش اشتباه نگیرید)

با ادامه مسیر به سمت جنوب یک راه فرعی سمت راست از  جاده منشعب میشود که با تابلو «امامزاده اسحاق» مشخص شده،مسیر سمت راست پس از 15 کیلومتر به امامزاده اسحاق و مسیر مستقیم پس از 20 کیلومتر و عبور از جنگل های زیبا و سر سبز گیلان به روستای شاهزاده ابراهیم میرسید.

فاصله این منطقه از تهران حدود 360 کیلومتر و از شهر شفت 35 کیلومتر است.چنانچه از تهران مستقیما قصد سفر به شاهزاده ابراهیم را دارید نیازی به گذشتن از شهر رشت نیست،در آزادراه قزوین-رشت بعد از امامزاده هاشم بعد از پلیس راه بلافاصله وارد جاده فومن شده و از  این مسیر راهی شفت شوید.

در هنگام اولین سفرم به این روستا حوالی سال 1375 بخش زیادی از مسیر خاکی و صعب العبور بود  اما هم اکنون سراسر مسیر آسفالت و برای عبور و مرور بازسازی شده.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی